Niebieska Strefa A A+ A++

Aktualności

Nowa usługa w Bibliotece

2024-09-02

Z dniem 2 września uruchamiamy pilotażowo nową usługę dającą czytelnikom biblioteki możliwość sterowania własnym kontem bibliotecznym przy pomocy komend SMS.

Wykorzystanie technologii SMS, która jest dostępna na praktycznie każdym telefonie komórkowym, nawet bez dostępu do sieci internetowej, to świetny krok w kierunku przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu. Dzięki nowej usłudze, osoby, które nie mają dostępu do internetu lub nie są biegłe w korzystaniu z nowych technologii, będą mogły łatwiej zarządzać swoimi wypożyczeniami, rezerwacjami oraz innymi usługami bibliotecznymi. Biblioteka nie tylko zwiększy swoją dostępność, ułatwi również komunikację z instytucją osobom starszym. 

Automat pod numerem telefonu 508 108 590 będzie reagował na komendy wysyłane przy pomocy SMS-ów. W informacji zwrotnej czytelnik otrzyma kompletną potrzebną informację. Po komendzie należy pamiętać o dodaniu numeru karty, a w przypadku komendy Info – numeru placówki. Zarządzanie kontem bibliotecznym za pomocą komend będzie możliwe tylko numerem telefonu, na który czytelnik ma aktywowane powiadomienia.

Obsługa odbywać się będzie poprzez proste komendy SMS o treści:
POMOC – skrótowa informacja o usłudze
KONTO – informacja o wypożyczonych pozycjach i ich terminach zwrotu
PROLONGATA – przedłużenie terminu zwrotu pozycji (o ile jest to możliwe), użytkownik otrzyma informacje o nowych terminach
REZERWACJE – informacja o rezerwacjach, czyli co i do kiedy możemy odebrać  z biblioteki
REZYGNUJE – informacja o rezygnacji z odbioru książki
BLOKADA – blokada karty bibliotecznej, np. w momencie zagubienia
ODBLOKUJ – zdjęcie blokady z karty bibliotecznej
INFO – informacja o placówkach, ich danych adresowych, telefonach, godzinach otwarcia.
QRCODE – zapomniany kod aktywujący kartę w telefonie.

Z powyższego numeru telefonu będą również wysyłane „przypominajki” o zwrocie książek i innych materiałów bibliotecznych.

Dzięki nowej inicjatywie, biblioteka nie tylko zmodernizuje swoje usługi, ale także zadba o integrację wszystkich mieszkańców, niezależnie od ich umiejętności technologicznych, co jest istotnym krokiem w walce z wykluczeniem cyfrowym.